Η χειροτονία του νέου μητροπολίτη Περιστερίου

Προεξάρχοντος του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου χειροτονήθηκε σήμερα στον καθεδρικό ναό Αθηνών ο νέος μητροπολίτης Περιστερίου, Γρηγόριος. Με τον Αρχιεπίσκοπο συλλειτούργησαν οι μητροπολίτες Δημητριάδος Ιγνάτιος, Μεσσηνίας Χρυσόστομος, Μεσογαίας Νικόλαος, Ιλίου Αθηναγόρας, Κίτρους Γεώργιος και Φθιώτιδος Συμεών.

Ο νέος μητροπολίτης στον σύντομο λόγο του ευχαρίστησε τον Αρχιεπίσκοπο για την στήριξή του, αλλά και σε όλους τους Αρχιερείς και τόνισε ότι στο Ιερό Σώμα της Ιεραρχίας δηλώνει “Συνοδική υπακοή, η οποία συνεπάγεται υπέρβαση του όποιου προσωπικού μου προτάγματος και ένταξή του στην συνοδικότητα της Εκκλησίας και στην τελική συνοδική βούληση του Ιερού Σώματος. Το δε μυστήριο ενότητας του Αρχιεπισκόπου της Εκκλησίας μας, ως του Πρώτου της Αποστολικής Παράδοσης, θα αποτελεί για μένα στο εξής πυξίδα στην αρχιερατική μου διακονία”.

Ο Αρχιεπίσκοπος από την πλευρά του τόνισε στον νέο επίσκοπο πως “είναι απαραίτητο να καταδειχθεί τι είναι Εκκλησία και πώς φανερώνεται ως κοινότητα. Είναι απαραίτητο να επαναπροσδιορίσουμε το ρόλο των λαϊκών και τον ρόλο του επισκόπου, προκειμένου να διασωθεί το αληθινό και αυθεντικό είναι της Εκκλησίας. Την εμπειρία σου σε αυτά τα θέματα συνεκτίμησε Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος και σε εξέλεξε επίσκοπο στην νευραλγική πόλη του Περιστερίου. Θα σε παρακαλούσα κατά προτεραιότητα να καταπιαστείς με αυτά τα ουσιώδη ζητήματα και να μετουσιώσεις την θεωρία σε πράξη στις ενορίες της ξεχωριστής πόλεως του Περιστερίου. Η μέχρι τώρα ιερατική και ακαδημαϊκή σου πορεία με κάνει να ελπίζω ότι με ακρίβεια θα προστατεύσεις και θα αναδείξεις το αυθεντικό είναι της Εκκλησίας, το σωτηριολογικό της περιεχόμενο και την εσχατολογική της διάσταση. Έτσι, όχι μόνο για τους χριστιανούς της μητροπόλεως Περιστερίου, αλλά και για τους συνεπισκόπους σου και για μένα προσωπικά, θα είσαι ένα υποδειγματικό παράδειγμα προς μίμηση και καύχηση, ένα δώρο Θεού”.

“Η πανδημία έφερε στην επιφάνεια την σπουδαιότητα του θεολογικού λόγου”, ανέφερε σε άλλο σημείο της ομιλίας του ο κ. Ιερώνυμος. “Διότι η φύση των πανδημιών, των ασθενειών, σχετίζεται με το θάνατο. Και ο θάνατος για την ορθόδοξη αντίληψη είναι κάτι αφύσικο, έξω από το σχέδιο του θεού. Επομένως, η πανδημία με έναν γενικευμένο τρόπο απειλεί τη ζωή, καταστρέφει κάθε ανθρώπινη δομή, σπέρνοντας παντού πανικό και απελπισία. Σε τέτοιες κρίσεις κρίνεται ιδιαιτέρως η αποτελεσματικότητα και η ποιότητα των πολιτικών, κοινωνικών και θρησκευτικών δομών. Σε αυτό το πλαίσιο της πίεσης και η Εκκλησία μας κλήθηκε να αντιμετωπίσει τις πρωτόγνωρες, αλλά όχι άγνωστες συνθήκες στην ιστορία της ανθρωπότητας και να τοποθετηθεί με ευθύνη. Η υπεύθυνη στάση της Εκκλησίας επέφερε και αντιδράσεις, μέσα από τις οποίες φάνηκε ένα έλλειμμα σε κάποιους σχετικά με το τι είναι συνοδικό σύστημα, τι σημαίνει υπακοή στον επίσκοπο και σε τι συνίσταται η ευθύνη του επισκόπου. Ζητήματα εν τέλει τα οποία συνδέονται με την αντίληψή μας για το τι είναι Εκκλησία και ποια είναι η ταυτότητα της Εκκλησίας. Για αυτούς τους λόγους ο θεολογικός λόγος αποκτά ιδιαίτερη αξία γιατί αυτό θα μας δώσει τα κριτήρια και μέσα από τα οποία θα αντλήσουμε τις εκκλησιαστικές μας απαντήσεις. Αλλά η πανδημία είναι μια σταγόνα σε έναν κόσμο που έχει αποσταθεροποίησει η εκκοσμίκευση και η αποϊεροποίησή του. Η αποϊεροποίηση αφαιρεί την σύνδεση του κόσμου με τον Θεό-Δημιουργό του, ο οποίος προσδίδει ιερότητα σε ό,τι είναι δημιούργημα του. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να καταντά ο κόσμος και ο άνθρωπος περιπλανώμενος, άνευ νοήματος και συγχώρησης. Διότι δεν είναι η μετάνοια του ανθρώπου που προκαλεί την συγχώρηση του Θεού αλλά η συγχώρηση του Θεού είναι αυτή που καθιστά δυνατή την μετάνοια του ανθρώπου”.

Φωτογραφίες: Γιώργος Φερδής | Orthodoxia InFoto

Flickr Album Gallery Pro Powered By: WP Frank

Ακολουθήστε μας στα κοινωνικά δίκτυα:

Παρόμοιες δημοσιεύσεις

Οι τελευταίες δημοσιεύσεις